"Art, Music and Dance Therapy for an Inclusive Classroom"
Nauczycielki naszej szkoły na szkoleniu w Pradze: "Art, Music and Dance Therapy for an Inclusive Classroom"
Głównym celem szkolenia było pokazanie, jak sztuka, muzyka i taniec mogą wspierać tworzenie klas otwartych i włączających, w których każdy uczeń – niezależnie od swoich możliwości – czuje się bezpiecznie i swobodnie. Szczególny nacisk położono na znaczenie regulacji emocji oraz porzucenie oceniania na rzecz wspierania procesu twórczego i indywidualnego rozwoju dziecka. Różne formy ekspresji artystycznej, takie jak śpiew, ruch czy tworzenie teatralnych form, okazały się doskonałymi narzędziami, które pomagają dzieciom lepiej rozumieć siebie i innych.
Podczas szkolenia nasze nauczycielki uczestniczyły w zajęciach z emisji głosu, medytacji, zabaw muzycznych, technik integracyjnych, wykorzystywania zdjęć w pracy z uczniami oraz budowania prostych form teatralnych. Miały także możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami i rozwijania umiejętności językowych w międzynarodowej grupie nauczycieli z różnych krajów Europy.
Nie zabrakło również czasu na poznawanie kultury i uroków Czech. Praga i Kutna Hora zachwyciły swoją architekturą i historią, a wspólne zwiedzanie muzeów, koncerty muzyki na żywo, kosztowanie lokalnych specjałów i rozmowy przy czeskim jedzeniu sprawiły, że ten czas na długo pozostanie w ich pamięci. Zdobyte znajomości, otwartość innych uczestników i radość ze wspólnego tworzenia stworzyły niezwykłą atmosferę wzajemnej inspiracji.
Nauczycielki wróciły pełne energii i pomysłów, gotowe dzielić się nowo zdobytą wiedzą i doświadczeniem z uczniami i innymi nauczycielami. Już nie mogą się doczekać, kiedy w naszej szkole pojawią się elementy arteterapii, które pozwolą każdemu poczuć to, czego one same doświadczyły – radość tworzenia, wolność wyrażania siebie i moc wspólnoty.
To był wyjątkowy tydzień, który pokazał, że nauka może być piękna, a sztuka – potężnym narzędziem w budowaniu empatycznego i otwartego świata.